Monday, January 24, 2011

F.R.I.E.N.D.S........

“Truly great friends are hard to find, difficult to leave, and impossible to forget.”

Hi u all...camane weekend...hope ok la eak...actually last week sangat susah la for me...macam2 benda berlaku...but...Alhamdulillah...Syukur pada Allah...sebab dikurniakan kawan2 yang memang sangat prihatin bila aku ada masalah... Alhamdulillah..

Back to our topic kat atas tu....last Thursday...(the day after aku mendapat berita sedih)....Aku berjumpa la dengan sorang kawan...kami pegi la breakfast sama2....dalam borak2 tu..tiba2 dia tanya aku samaada berminat untuk contribute article to her magazine...hehehehe...tajuk berkenaan ngan FRIENDS....so aku cakap...InsyaAllah aku nk contribute la kan...

Dalam masa aku mencari idea ape yang perlu aku muatkan...tiba2...aku dapat merasakan keakraban aku dengan kawan2 yang aku rasa samaade aku telah tinggalkan...atau aku tak pernah ade...jujur aku katakan...aku sangat terharu dengan sokongan dan nasihat kawan2...rata2 mmg sangat memberi rangsangan dan dorongan yang aku rasakan luar dari yang aku jangkakan....tq frens...

Dari sorang ke sorang bertanyakan keadaan aku...samaade aku ok ke tak... tak cukup dengan tu ade gak yang offer...kalau rasa nak berbual or nak kuar ker...call la derang...and also...ade gak yang offer...kalau nak stay dulu umah derang dulu.. for awhile sementara settledown all the problems....really appreciated...

Bila tgk kepada perangai kawan2 aku ni...tiba2 aku terfikir... adakah perangai kawan2 aku ni...adelah sama dengan aku bila mereka ade masalah... ataupun...it is because of naturally they act that way if I have problems...Ape2 pon... mmg aku sangat bersyukur la adenya diorang dalam hidup aku...semoga Allah kekalkan perhubungan kami semua ...Aminn...

Ok..bila cakap pasal kawan...ade macam2 jenis kawan yang pernah singgah kat dalam diari aku...ade yang jenis bermuka2...ade jenis yang memang terang-terangan tak suka...ade juga la yang mmg prihatin..macam2 lagi la kan... Tapi semua tu kan asam garam kehidupan.... kalau tak de org macam diorang tu... nothing much we can improved... huhuhuhu....

Kawan ni merupakan sumber terdekat kita yang boleh mempengaruhi cara kita berfikir dan cara kita bertindak...umpamanya...kalau kita ade masalah... kadang2 idea yang diberikan oleh mereka tu... senang kita nak terima...secara langsung nya...ia telah mempengaruhi kita untuk berfikir mengikut yang mereka cadangkan... tu yang org banyak cakap...kalau salah berkawan...habis la kan....tapi ape pon...bukan salah kawan kan...kawan mungkin leh pengaruhi kita...tapi...kita la sendiri yang diberi akal dan fikiran untuk fikir mane baik...mane buruknya kan....Walau sape pon kawan korang...
Hargailah diorang seadanya...sebab tak rugi kalau korang buat baik ngan kawan2...
susah senang...InsyaAllah kawan2 ade sekeliling kita....

Bagi menghargai persahabatan kawan2 aku ni..aku doakan kesihatan mereka....rezeki yang luas seluas langit dan bumi....dan dimakbulkan segala doa mereka...Amin....

p/s: Tq to all my friends...luv u all....muahhh....

2 comments:

  1. all of US will always be with U no matter what happen...

    ReplyDelete
  2. Fairus; BIG DOMO ARIGATO....U take care ok...jangan stress2....muahhhh!

    ReplyDelete