Monday, May 16, 2011

"Selamat Hari Guru..."

Wow setelah kian lama aku tak update ape2 pon kat dlm blog ni... tu la org nak ade blog..aku nak ade blog gak...ujung2 malaskan...sesuwai la ngan muka aku... ok.. kali ni insyaAllah aku akan try untuk update anything hahahahaha...(harap2 boleh la eak)...

Ok...sempena hari ni Hari Guru..so...aku nak mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat hari guru la pade semua guru2 (sound klisekan)....hahahaha... tgk org update sana sini pasal hari guru ni kat FB... hati kecilku terdetik...betul ke derang ni appreciate cikgu derang sungguh2...ataupon disebabkan oleh trend masakini...nak tunjukkan yang derang ni sensitif dengan isu2 semasa.....hentahla....tepuk dada tanya la selera....

Cakap pasal cikgu ni...aku ade la beberapa kawan2 aku yang kerjaya derang ni sebagai cikgu...at first...aku tanya la derang ni...betul ke derang ni minat2 mengajar ...atau sebab derang tak nak jadi penganggur (jahat tak soklan aku??)...bukan ape...the reason why aku tanya soklan cepu emas tu...sebab nak tau aje...tak de la betul atau salah...ape2 pon jawapan mereka...itulah yang aku terima...cuma aku suka la nak menasihatkat derang...(bagi aku yang mmg tak de bakat untuk mengajar) aku garang woi.....walaupon aku ni nampak "sopan santun" luarannya...tapi...semangat pahlawan akan meresap ke sanubari kalau budak2 ni buat hal....hahahahaha....ok...nasihat aku pada derang...supaya mereka mengajar la seikhlas hati...sebab nya...cabaran nya sangat la azab pada masakini... korang sangat kuat untuk menerima cabaran tersebut... aku awal2 dah tarik diri...tak larat..
ajar anak buah aku pon... separuh pahala mengajar aku hilang...ni kan pulak nak mengajar dalam 30 orang satu kelas....huhuhuhuhu.....


Anyway...Selamat Hari Guru to all my cikgu2 tadika, Sekolah rendah, sekolah menengah (sampai 3 buah sekolah yer) dan universiti...dan juga...sape2 yang penah mengajar aku samada ajaran yang betul atau sedikit tersasar...wakakakaka....

2 comments: