Thursday, January 27, 2011

Mimpi Aku.....

Semalam aku mmg sangat penat.... Lenguh-lenguh semua anggota badan...Tapi seperti biasa la kan....Aku tetap spend masa aku ngan kawan2.... Sebab cuma ngan kawan2 je aku leh release tension.... Tak kisah la tension pasal keja ker, pasal personal ker, ape ker....Bila dah jumpa, mmg macam2 la cerita kuar.... Dari bab2 mengarut2, sampai la bab2 serius pastu masuk bab mengarut balik... tapi yang tak bestnya...kawan2 aku ni... kekadang tu tak tepat la pada janji...u all cuba imagine eak...dia call aku time tu kul 5.35pm...aku nak kuar opis sudah....dia nye opis ngan tempat lepak aku rasa dalam 15 minit boleh sampai sudah....tapi aku mengambil langkah berhati2 dengan menjalankan urusan aku dulu....aku balik umah dulu...switch on lampu...bagi kucing aku makan...pastu kuar balik....nak g bayar duit kredit kad...pastu kat mesin tu plak...ramai plak org...ye la kan...org baru dapat gaji....pas aku menunggu dalam 7 org depan aku....aku masukkan la duit tu....pastu aku g la plak kedai hardware beli gam untuk paip aku yang bocor since last saturday.....biasalakan...nak jimat punya pasal...aku buat sendiri....Hikhik....

Pukul rata aku sampai kat restoran tu kul 7 ade la kot....si kawan aku ni...tak sampai2 lagi...aku call dia cakap dia on the way...so aku budget la kan kul bape dia sampai...ujung2...dia samapi selepas 45 minit yer...aiyoo....angin aku satu badan...tapi sib baik la dia ni baik ngan aku...suka buat lawak bodoh dengan bunyi macam anjing menyalak tu...(kalau korang dengar pon...may pastu korang nak bela dia kot...sebab dia boleh jaga umah...huhuhuhuhu)

Dipendekkan cerita aku balik ke umah sampai dalam pukul 10 malam ade la kot...pastu betulkan paip plak la...mandi la...ape la....pastu nak tgk citer "Tangisan Langsuir" arahan member aku...Amor Rizan... cerita tu cam best...tapi aku tak leh nak layan habis...sebab mengantuk giler...huhuhuhuhuhu...(sorry ye Amor....mmg tak larat la u all...hihihihihi)...

Yang sebenarnya...bukan benda kat atas tu yang aku nak citer...aku nak citer dan nak tanya korang la...kalau korang2 tau....aku bermimpi aku kat dalam tak sure la..hutan ke...kebun ke....ape ker...aku kena kejar dengan BABI HUTAN yer....mmg cuak la time tu...korang tau la kan...babi hutan kan ganas u olls....bisa maut yer kalau kena rodok ngan dia nye taring ittiew....matila.....aku pon tak tau mane datangnya babi hutan itu...tau2...dia dah nak menyondol aku saja....aku tahan la guna tangan aku yang ala kadar ni kan....pastu kebetulan plak ade buah jambu susu yer....kebetulan ade props tambahan katanya...aku lontar la jambu susu ke tempat lain...then...baru la babi hutan itu lari dari aku yer....

Bila aku citer kat kawan aku time lunch....ade yang cakap..."Ko dah samak ker?"...motif nak samak bagai...mimpi pon kena samak ker? ye ker? ade plak cakap on the spot... "Aiyoo...benda tak baik tu..."....Gulp!..terkezut aku....terus aku balik ke opis....lalu ber'Google'sajok.....yang aku jumpa adalah.....


(TQ to blog 1001 Rahsia Diri)

Memperoleh budi dari orang lain??? dari siapakah itu yer....takoot la...ape2 pon...
whether good or bad situation is....i believe..it will change...InsyaAllah...

2 comments:

  1. ...leh caye ke tafsiran ittiiieewwww???

    ReplyDelete
  2. Nak kata percaya tu...tak la... anyway...name pon tafsiran kan....mungkin betul....mungkin tidak kan...wallahualam...doakan yang baik2 je la untuk aku n kawan2 kan... :)

    ReplyDelete