Monday, March 14, 2011

बंगकोक....

Wow.... dah lama giler dah aku tak update kat blog ni... sib baik blog ni tak de spider... kalau tak aku rasa dah bersawang la...title kat atas tu... aku tak tau plak nape dia automatic tukar... actually aku type "Bangkok"... may be tu Bangkok la kot...dalam tulisan Thai....

Last 24 - 28 February 2011...aku finally berjaya jugak mengeluarkan diri aku dr bumi Malaysia... for you all nye information...tu la kali pertama aku kuar dr Malaysia... sebelum ni... ade gak la plan banyak kali.. tapi ujung2 tak jadi jer... tp Alhamdulillah... berjaya gak la... aku dapat tiket harga murah from Airasia... mmg dah rezeki aku kot...

Aku g sana berdua saja... ngan my old friend... actually tak penah la plak aku merancang ngan dia nak g memane..tapi may be dah tiba2 sama2 bosan n agak stress nak bercuti kot.. both of us tak penah g ke Bangkok...so nasib baik la berkat nasihat dan panduan kawan2 yang dah menggelarkan sendiri "Bangkok umpama kampung ke dua aku selepas....." wow... so impress... kan..

Bagi aku... kalau org yang tak penah g sana...rasa selamat sangat compare korang g jenjalan sorang2 kat "Petaling Street"... serius... walaupon derang ni bukan la ok sangat english...tp stil lagi boleh la berkomunikasi.... huhuhu... cuma aku rasa.. nak cari makanan hala kat sana... sedikit susah la... yang halal yang boleh dimakan tanpa was2 bagi aku kat restoran arab je la... yang lain tu... kalau korang tak kisah... ok la... owh.. lagi satu...percption HALAL bagi derang tu lain... as long as restoran tu tak de masak or jual "VAVI" then bagi derang halal....kat sana aku sempat la jugak mengeratkan silaturahim katanya dengan org sana... time derang ajak aku g makan tu la dia cakap.. "don't worry...no pork...no pork.." malas la plak aku nak explain dengan details kan.. kang terus i kena sarung baju jubah ala2 ustaz yng memberti khutbah jumaat... layak ker?

4 hari 4 malam kat sana memberikan aku pengalaman yang membuatkan aku berfikiran lebih meluas... ape yang aku nampak... kat sana setiap org berusaha untuk mendapatkan duit... bagi derang.. ape2 aje yang leh memeberikan derang pulangan darisegi wang... derang akan buat...kat sini... walaupon ade peluang pekerjaan... ttp kan...nak jaga standard katanya... konon2 sebab graduate u all... motif... cantik ke kalau ko tak nak mula dari bawah... kan.. lagi satu... yang aku nampak.. rata2 org yang berumur bawah 30 tahun.. sangat susah nak jumpa yang berbadan ala2 badak air... semua nyer slim melim jer... ye la kan... may be sbb dah asyik keja jer setiap hari... kerja bukan keja cam kita kat sini... kat sana.. tolak troli la... angkat barang la... aiyoo...boleh dikatakan... kalau u all plan nak buka gym tu.. sangat tak sesuai la.. sebab tak yah g gym pon...derang dah buat routine ala2 org g gym...gitu....

ok la...nanti la aku update lagi... kemalasan ditahap melampau dah ni...

(p/s: actually...benda ni dah lama ter save kat dalam draft saja...hehehehe...baru teringat nak post setelah habis membaca blog org lain...sorry u all...:))

No comments:

Post a Comment